وي با بيان اين که برند در ديگر محصولات و صنايع، سابقه قابل توجهي دارد ولي در گردشگري اين گونه نيست افزود: مطالعات و مقالات برند در گردشگري طي يک دهه اخير کاملا مشهود است.
رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري با اشاره به برند مقاصد در گردشگري گفت: در مرحله نخست تصويري که در ذهن گردشگر نقش ميبندد مقصد است و کمتر پيش ميآيد هتل، رستوران و ديگر محصولات جزيي در ذهن گردشگران تداعي شود.
ايماني خوشخو تصريح کرد: گردشگري در زمينه علمي و صنعت طي دولتهاي نهم و دهم در مسير توسعه قرار گرفته است که تشکيل شوراي عالي گردشگري از نکات بارز در اين زمينه ميباشد.
وي گفت: عناصري مانند معماري، ميراث، زبان، مردم، اسطورهها، افسانهها و تاريخ، سياست، فرهنگ، ارزشها و مذهب مولفههايي هستند که ما در ساخت برند و طراحي ميتوانيم از آن استفاده کنيم که تمامي اين موارد در ايران سابقه ديرينه دارد.
رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري يادآور شد: يکي از مهمترين وظايف ما مهندسي برند است و آن هم تنها بر عهده يک دستگاه دولتي و يا بخش خصوصي نيست بلکه همکاري و هماهنگي تمامي دستگاههاي مربوطه را طلب ميکند.
ايماني خوشخو با اشاره به استقبال گسترده دانشجويان و اساتيد از برگزاري سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري گفت: از مقالات ارسالي 60 مقاله انتخاب و 11 مقاله نيز براي چاپ تعيين شده است.
وي با اشاره به آيينهاي ماه محرم گفت: اين آيينها ميتواند يکي از شاخصهاي برند گردشگري ايران به شمار رود چرا که آيينهاي محرم براي جذب گردشگران خارجي بسيار اهميت دارد.
ص/117
انتهای پیام/